Pagina's

maandag 12 oktober 2015

Afbeelding inkleuren met de stippeltjestechniek

Goedemorgen, we zitten al weer bijna op de helft van oktober, wat gaat de tijd toch hard!
Vandaag heb ik een tutorial voor jullie over het inkleuren van je afbeelding met de stippeltjes techniek.

Ik heb gekozen voor een stempeltje van My Favorite Things uit de set: From The Whole Herd en daar heb ik als het koetje uitgekozen.

Je begint natuurlijk met je koe te stempelen met Memento Inkt. Daarna pak je C3 en kleur je de vlekken in die je zwart/grijs gekleurd wilt hebben. 
Vervolgens pak je C7 en begin je op de plekken waar je schaduw wilt hebben kleine stippeltjes te zetten.



Daarna pak je C5 en doe je hetzelfde eroverheen.
En als laatste pak je je lichtste kleur weer en herhaald de stippeltjes techniek.
We gaan nu het wit van de koe ook een beetje schaduw geven door met C1 stippeltjes te zetten waar je schaduw wilt.



We gaan nu verder met de snuit en de oren.
Hiervoor begin je met R30 en daarna ga je er met de C1 nog een keer lichtjes overheen. 
Denk je dat deze kleuren niet goed blenden, dan kun je er met de colorless blender nog een keer licht overheen.

Om de afbeelding nu helemaal af te maken gaan nog wat gras tekenen en een klein beetje blauwe schaduw aanbrengen.
Voor het gras begin ik met YG23 en stippel er met YG17 wat over tot ik tevreden ben. Als laatste pak ik nu B00 en breng wat schaduw (lucht) achter het koetje aan. 


Je afbeelding is nu klaar om er een kaart mee te maken. Ik heb gekozen om de kaart vrij eenvoudig te houden, zodat de focus op de stempel ligt. De cirkels zijn stansen van My Favorite Things. De tekst onder de koe hoort ook bij de stempelset met de koe.


Ik hoop dat jullie het een leerzame tutorial vonden! Hele fijne dag en succes!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten